חברת SEOMOZ, חברה לשיווק באינטרנט, פרסמה סקר המציג את דעותיהם של מומחים שונים בתחום השיווק באינטרנט וקידום אתרים.
מאמר זה אוסף את הפרמטרים שרוב המומחים הסכימו עליהם כמשפיעים על דירוג האתר בגוגל (יותר מ60% מהנשאלים), בנוסף להסברים והמלצות מחברת אוריון:
1. טקסט עוגן ממוקד שהקישורים מובילים אליו.
רצוי שטקסט העוגן יהיה טקסט מרכזי באתר, לדוגמא דף הבית (לעומת דף הצור-קשר), ובתנאי שתוכנו יתאים לקישור המפנה אליו.
2. כמות הקישורים החיצוניים שמובילים לאתר ואיכות הקישורים האלו.
כמות גדולה של קישורים מאתרים חיצוניים "מאותתים" לעכביש של גוגל על מידה מסוימת של פופולאריות- אתרים פופולאריים וידועים הם אתרים שגולשים מצטטים אותם, ממליצים עליהם ומקשרים אליהם. לכן יש לשים קישורים רבים במעטפת השיווקית של האתר המקודם: באתרי בלוגים, באינדקסים, באתרי מאמרים, ברשתות חברתיות ועוד.
חוץ כמות הקישורים, חשובה גם האיכות שלהם- האם הם ממוקמים באתרים פופולאריים המקודמים בגוגל? ואיך מוצאים אתרים כאלו? ככלל, אתרי ווב 2.0 שבהם הגולשים מזינים את התכנים, מקודמים מאד בגוגל. זאת כיוון שהם מתעדכנים באופן יומיומי. לכן קישורים באתרים אלו יהיו איכותיים בהרבה מקישורים הממוקמים באתרים המתעדכנים לעתים רחוקות.
3. גיוון במעטפת החיצונית לאתר.
חשוב שיהיה גיוון באתרים שבהם מזינים קישורים חיצוניים. כמות הקישורים, תהיה גדולה ככל שתהיה, לא תשיג את השפעתה המקסימאלית אם תרוכז כולה באתר אחד. לכן חשוב מאד להתעדכן ברשתות חברתיות, אתרי בלוגים ואינדקסים חדשים, שבהם ניתן להזין קישורים חיצוניים.
4. שימוש במילות מפתח בטייטלים.
הטייטל, יותר מכל, מראה לגולש ולעכביש גוגל מה הם צפויים למצוא בתוכן האתר. לכן, הטייטל הוא אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר. עם זאת, חשוב שהטייטל יהיה תואם לתוכן האתר. אתר ש"מבטיח" בטייטל שלו תוכן מסוים והתוכן שמופיע שם באמת אינו תואם את ההבטחה הזאת - לא ידורג במקום גבוה. יש להקפיד על התאמה גם בין מילות המפתח השלובות בטקסט לטקסט עצמו, ובין מילות המפתח הנמצאות בקישורים החיצוניים לבין הטייטל והתוכן של דפי האתר אליהם מפנים הקישורים.
5. קישורים מויקיפדיה נחשבים גם כמדד לאמינות.
האם לקישורים בויקיפדיה יש ערך מוסף משאר הקישורים החיצוניים? לא ברור עדיין, וגם קשה לדעת זאת. קישורים בויקיפדיה יכולים להיות איכותיים יותר בזכות האתר עצמו, כיוון שהמתכנתים של גוגל מכירים אותו כאתר אמין ובונים את האלגוריתם של גוגל בצורה כזו שתחשיב יותר את הקישורים היוצאים מאתר זה. או, שלאתר עצמו אין ערך נוסף על אתרים אחרים וקישורים אלה יכולים להיות איכותיים ביותר גם בזכות העובדה שמדובר באתר ווב 2.0, שמתעדכן לעתים קרובות. לא משנה מה הגורם, ברור שקישורים באתר זה ישפיעו לטובה על קידום האתר ושווה לנסות כשזה מתאים לתקנון האתר.
מה ישפיע על דירוג האתר בעתיד?
48% ממקדמי האתרים שהשתתפו בסקר טענו שהשפעתם של הקישורים החיצוניים על דירוג האתר תפחת בעתיד. לעומת זאת, יעלה ערכו של המידע המופיע ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר וכו') ובאתרים הסוקרים מאפייני שימוש (דיג, אלקסה ועוד).
תחום השיווק באינטרנט , במיוחד בענף של קידום אתרים,הוא לא מדע מדויק. רובו בנוי על ניסוי ותעייה של מומחים שונים במהלך עבודת השיווק. חשוב מאד להיות תמיד עם יד על הדופק, לבדוק את ה"שמועות החמות" על הרובוט הגוגלי וכמובן לבדוק אם הן נכונות – על ידי מחקר, ניסוי ותעייה.
אלון סודרי, מנהל מחקר ופיתוח בנייה ועיצוב אתרי אינטרנט אוריון - http://www.aurion.co.il
>